Drukuj

Regulamin zawodów PFAA/IFAA

Regulamin zawodów PFAA/IFAA

Link: Regulamin zawodów PFAA

Link: Kategorie strzeleckie PFAA

Poniżej znajduje się tabela z kategoriami strzeleckimi wg IFAA oraz skrócony opis poszczególnych rund.

shooting styles

Kategorie strzeleckie wg IFAA

Kategoria ETR - Zekier - w przypadku zawodów międzynarodowych zawodnicy kwalifikowani są do kategorii łuków FU/BU

Eastern Traditional Recurve (ETR)
a. Łuk refleksyjny wykonany z drewna, który może być łukiem jednoczęściowym lub łukiem rozkładanym (take down) na dwie lub więcej części.
b. Majdan lub uchwyt łuku powinien być wykonany głównie z drewna, które może być zalaminowane włóknem szklanym lub polimerami wzmacnianymi włóknem węglowym lub podobnymi materiałami.
c. Ramiona łuku powinny mieć drewniany rdzeń, który może być z zewnątrz laminowany przy użyciu włókna szklanego lub włókna węglowego lub podobnymi materiałami.
d. Strzała powinna być strzelana z ręki lub z półki wyciętej w łuku. Dla ochrony przed wytarciem, półka może zawierać cienką warstwę ( skóry lub futra na majdanie) oraz kawałek futra, skóry, dywanika ( lub podobnych materiałów) na półce.
e. Majdan powinien być wolny od wszelkich oznaczeń lub przebarwień, które mogą zostać wykorzystane do celowania.
f. Nie dopuszcza się żadnych dodatków do łuku dla celów stabilizacji, poziomowania, obniżenia siły naciągu łuku, celowania lub mierzenia długości naciągu.
g. Nie dopuszcza się stosowania podstawki żadnego typu (dostrajalnej lub nie dostrajalnej).
h. Łuk musi być strzelany z użyciem techniki zekierowej (przy użyciu pierścienia łuczniczego "thumb ring")
i. Face Walking jest nie dozwolony.
j. Dopuszcza się użycie jednego punktu zaczepienia strzały na cięciwie(siodełko). Siodełko może być zaznaczone jednym lub dwoma znacznikami (koralikami). Dopuszcza się się użycie ball -nock.
k. Strzały mogą być wykonane z dowolnych materiałów, oklejone lotkami wykonanymi z piór naturalnych. Wszystkie używane strzały muszą być identycznej długości, wagi, średnicy, lotek i noków, bez względu na ich kolor, z uwzględnieniem ich zużycia.
l. Dopuszcza się użycie limb saverów, tłumików cięciwy i brushbuttonów, które muszą być umiejscowione 12 cali nad lub pod punktem zaczepienia strzały.

 

Runda 3D Hunting:

1 strzała punktowana

3D Hunting Round 1 strzała

3D Hunting Round 1 strzała2

 

Runda 3D Standard:

2 strzały punktowane 

3D Standard Round 2strzały

3D Standard Round 2strzały2

 

Runda 3D Unmarked:

Maksymalnie 3 strzały - do pierwszej trafionej

3D unmarked distances 3 strzały

3D unmarked distances 3 strzały2

Oznaczenie strzał w rundzie 3D Unmarked - każda strzała musi mieć wyraźne oznaczenie w formie ringów pomiędzy nokiem a lotkami. 

Ringi strzały 2